A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) Iskolai közösségi szolgálat (IKSZ) nevű programját 2009-ben azzal a céllal indítottuk el, hogy lehetőséget biztosítsunk középiskolás fiatalok minél szélesebb körének, hogy tanulmányaik alatt legalább egy alkalommal részesülhessenek az önkéntes tevékenység, a közösségi szolgálat, a társadalmi felelősségvállalás élményében.

A program célját, számunkra is váratlanul, 2012-ben módosítanunk kellett, mert a Köznevelési törvény egyik rendelkezése szerint szeptembertől az iskolai közösségi szolgálat nem csupán lehetőség, hanem kötelező iskolai feladat, amit minden érettségire felkészítő középiskolában teljesíteni és igazolni kell. Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy milyen sok plusz munkát és felkészülést várnak így el a pedagógusoktól. A mi célunk csak az lehet, hogy szakmai tapasztalatunkkal és módszertani tudásunkkal támogassuk a pedagógusok munkáját, hogy amennyire lehetséges, számukra és a diákjaik számára egyaránt hasznossá, vonzóvá és építővé tehessék a közösségi szolgálatot.

2012. március 5.

Recept :-)


Név: 3 fogásos Iskolai Közösségi Szolgálat kezdőknek

Menü:

ínycsiklandozó előkészítő óra,

örömet okozó emlékezetes önkéntes tevékenység,

értékelős feldolgozó óra ünnepélyes szósszal

Hozzávalók:

1db osztály, 1db osztályfőnök, 1db mentor, 1db előkészítő óravázlat, 1 db feldolgozó óravázlat, 20 db fénykép más osztályokról, 20 db a tevékenység során készült fénykép

Elkészítés:

Vegyünk egy nyitott osztályfőnököt. Ismertessük meg egy szakmailag felkészült mentorral. Töltsenek együtt körülbelül 1 órát, mialatt végigbeszélik a tálalást és az esetleg felmerülő problémákat. Azt is beszéljék meg, hogy ki készíti el és ki tálalja a 3 fogást.

Különösen nehéz a második fogás elkészítése, mert ahhoz kell alkalmazkodnunk, hogy az első fogás végén mit választanak a résztvevők. Ezt aztán nagyon körültekintően kell elkészítenünk és ajánlott a személyes előkóstolás is.

Tálalás:

Az első fogást egy osztályfőnöki órán tálaljuk. Asztalokat óvatosan és gyorsan a terem szélére húzzuk a székeket körberakjuk.

A második fogást közösen és kreatívan tálaljuk, bármi is legyen az (idősek otthona, gyermekotthon, parkrendezés, iskolai programszervezés vagy állatmenhely)

A harmadik fogást szintén egy osztályfőnöki órán tálaljuk sok érzelemmel és odafigyeléssel.

Várható hatás: A résztvevők önmagukat és társaikat jobban megismerik. Szociális érzékenységük, toleranciájuk növekszik. Felmerülhet igényük további önkéntes tevékenységre is.