A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) Iskolai közösségi szolgálat (IKSZ) nevű programját 2009-ben azzal a céllal indítottuk el, hogy lehetőséget biztosítsunk középiskolás fiatalok minél szélesebb körének, hogy tanulmányaik alatt legalább egy alkalommal részesülhessenek az önkéntes tevékenység, a közösségi szolgálat, a társadalmi felelősségvállalás élményében.

A program célját, számunkra is váratlanul, 2012-ben módosítanunk kellett, mert a Köznevelési törvény egyik rendelkezése szerint szeptembertől az iskolai közösségi szolgálat nem csupán lehetőség, hanem kötelező iskolai feladat, amit minden érettségire felkészítő középiskolában teljesíteni és igazolni kell. Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy milyen sok plusz munkát és felkészülést várnak így el a pedagógusoktól. A mi célunk csak az lehet, hogy szakmai tapasztalatunkkal és módszertani tudásunkkal támogassuk a pedagógusok munkáját, hogy amennyire lehetséges, számukra és a diákjaik számára egyaránt hasznossá, vonzóvá és építővé tehessék a közösségi szolgálatot.

2011. június 30.

június

A nyári hónapok alatt az Iskolai Közösségi Szolgálat program fenntarthatóságán dolgozom. Két képzést készítünk elő a DIA-ban. Tanárképzést, amely pedagógusokat készít fel arra, hogy az iskolájukban szakmailag és módszertanilag felkészülten tudjanak koordinálni egy iskolai közösségi szolgálati programot; valamint egy képzést önkénteseknek, akik külső szakemberként segítik majd az iskolák munkáját a közösségi szolgálati projektek megszervezésével, valamit előkészítő és feldolgozó órák tartásával.

Felvételiztem a ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának Neveléstudományi Doktori Iskolájába, „az iskolai közösségi szolgálat” kutatási témával, mert azt gondolom, hogy a közösségi szolgálat egy nagyon hatékony pedagógiai eszköz, ám az általánosan kötelező bevezetéséhez és sikeres alkalmazásához számos szakmai, elméleti és gyakorlati kérdést kell még végiggondolnunk.